Montinimini
  • Rekrutacja
  • Zajęcia
  • Program nauczania
  • Dieta
  • Urodziny
  • Niania
  • Cennik
  • Galeria
  • Kontakt
Zaznacz stronę

Galeria

Galeria zdjęć Montinimini

Przelewanie wody lekcja montessori | Klub dziecięcy Montinimini
Leśne zwierzęta - jesienne aktywności | Klub dziecięcy Montinimini
Praca własna - kolorowanie | Klub dziecięcy Montinimini
Różowa wieża - sensoryka | Klub dziecięcy Montinimini
Transferowanie przedmiotów | Klub dziecięcy Montinimini
Zimowe warsztaty kulinarne dla dzieci | Klub dziecięcy Montinimini
Dekoracje urodzinowe | Klub dziecięcy Montinimini
Lekcja rozwojowa Montesori - drzewa | Klub dziecięcy Montinimini
Warsztaty kulinarne dla dzieci - zdrowe słodycze | Klub dziecięcy Montinimini
Zimowe aktywności dla dzieci | Klub dziecięcy Montinimini
Warsztaty kulinarne dla dzieci - słodycze bez cukru | Klub dziecięcy Montinimini
Poczęstunek - wyjątkowe urodziny dla dzieci | Klub dziecięcy Montinimini
Lekcja Montessori - piasek kinetyczny | Klub dziecięcy Montinimini
Najciekawsze książki dla dzieci | Klub dziecięcy Montinimini
Praktyka życia mMontessori | Klub dziecięcy Montinimini
2019 - 2021 ⓒ Montinimini - Klub dziecięcy | Projekt i realizacja: mkarolak.com

Rozwój indywidualny

Okres do około trzech lat jest bardzo ważny dla tworzenia się silnej i zdrowej osobowości. Ważnym aspektem jest dla nas uwrażliwienie Dzieci na rozpoznawanie swoich potrzeb, a także nauka szacunku do odmienności. Przyglądając się dzieciom z uwagą proponujemy odpowiednie materiały rozwojowe, w których stopień zaawansowania możemy dowolnie rozszerzać. Dajemy dzieciom swój czas i wrażliwość, działając bez pośpiechu. Asystujemy podczas eksperymentowania i popełniania błędów. Dzięki małej grupie, każde dziecko czuje się dostrzeżone.

Ćwiczenia plastyczne i muzyczne

Są to kolejne aktywności, które wzbogacają rozwój dziecka. Malarstwo, ciastolina, piosenki, śpiew, klaskanie do muzyki, taniec i gra na instrumentach tworzą wspaniałą przestrzeń do interakcji między dziećmi, rodziną, nauczycielami. Muzyka generuje doświadczenia, które tworzą kolejne połączenia w mózgu dziecka. Te połączenia pomogą dziecku w zdobywaniu wiedzy, w niemal każdym obszarze późniejszej edukacji. Muzyka jest również przyjemnością do malucha. Może go pobudzać, ale także uspokoić i dać poczucie komfortu. 

Prace artystyczne skupiają się na sferze zmysłowej i fizycznej. Poprzez operowanie pędzlem i przenoszenie farby na papier – dziecko wykonuje stosunkowo skomplikowane zadanie, wymagające skupienia i koncentracji. Powtarzalność i systematyczność ćwiczeń czyni dziecko zręcznym i przygotowuje do wykonywania coraz bardziej skomplikowanych czynności oraz używania coraz bardziej zaawansowanych narzędzi.

Ćwiczenia matematyczne

Matematyka jest obecna w otoczeniu dziecka od samego początku. Na tym poziomie wiekowym, jest to wprowadzenie do matematyki. Pracujemy z dziećmi na pomocach ukazujących ilość i objętość, następnie możemy wprowadzić symbole takie jak 1,2,3.

Ćwiczenia językowe

W zakresie edukacji językowej koncentrujemy się na poszerzaniu słownika biernego i w miarę możliwości, czynnego. Służą temu pomoce takie jak np. karty opisujące, kosze z różnymi tematycznymi przedmiotami oraz książki do których dzieci maja stały dostęp. Maluszki na tym etapie przede wszystkim powinny być otoczone poprawną mową i mieć możliwość rozmowy z innymi dziećmi.

 

Ćwiczenia życia codziennego

Ćwiczenia te mają na celu przede wszystkim rozwój dużej i małej motoryki. Dziecko uczy się samoobsługi, samodzielności oraz dbałości o otoczenie. Ćwiczenia z zakresu życia codziennego skupiają się na rozwoju ręki, tak zwanego chwytu pęsetowego, który to w pedagogice Montessori jest drogą do rozwoju intelektu, doskonale przygotowuje również dziecko do przyszłych zadań szkolnych, takich jak pisanie.

Ćwiczenie życia codziennego to między innymi: precyzyjne przelewanie wody, przesypywanie kaszy, przekładanie drobnych przedmiotów za pomocą pęsety, zamiatanie podłogi, wycieranie kropelek wody, nauka samodzielnego ubierania i przygotowywania posiłków.

Ćwiczenia sensoryczne

Zmysły pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju intelektualnym i emocjonalnym dzieci. Celem tych ćwiczeń jest systematyzowanie, integrowanie i wzmacnianie doświadczeń sensorycznych. Poprzez te ćwiczenia dziecko porządkuję swoje doznania sensoryczne i nieświadomie kategoryzuje obiekty. Do tego typu aktywności wykorzystujemy możliwości układania i piętrzenia przedmiotów różnej wielkości, korzystamy ze różnicowych struktur i materiałów, z których dane pomoce są wykonane. Poznajemy smaki i zapachy.